Välkommen att titta på mina foton

Jag blir extra glad om du skriver en kommentar!

söndag 31 januari 2010

Fototriss - På spåret


Här brukar jag ta av mig skidorna och gå ner...

Veckans tema på Fototriss var På spåret. Det jag just nu tycker är det roligaste jag vet är just att vara på spåret. Närmare bestämt i skidspåret. Den här vintern har varit perfekt om man gillar att åka längd. Mycket snö och fina skidspår. Jag tar det lugnt och åker i min, som jag tyckte, fina skidoverall med termobyxor och jacka för slalombruk. Nu har jag fått höra att åka efter en med termobyxor är ungefär som att ligga bakom en husvagn på motorvägen... Jag ska därför inhandla en tight skidoverall och då ska de få se! Men skönt är det åka skidor iallafall!
Här kan ni titta på fler bidrag till Fototriss

6 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha!!! Din text fick mig att skratta gott:-) Det gällar visst att följa modespåret... också;-) Riktigt bra bilder:-)

    SvaraRadera
  2. Underbara vinterbilder på temat På spåret. Jättefint.

    Är själv ingen vintermänniska men denna vinter har jag helt kapitulerat för allt det vackra runt omkring mig. Vi har också haft ovanligt mycket sol här, jämfört med många andra.
    Och det ger chans till fina bilder.

    Minns från mina skidturer förr, att det var så himla härligt att vara ute i spåren, nästan känner det i kroppen nu när jag ser dina bilder idag.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Härliga Vinterbilder....Visst har vi haft en otrolig vinter i år, och den fortsätter ett tag till....Klart man "måste" vara rätt klädd... *ler*

    SvaraRadera
  4. Oj, preparerade spår! Det är annat det än att skida i rävspår;-) Härlig vinter i år man njuter spark och skidturer som på 40-talet.
    Varningsskylten tror jag vi respekterar och tackar särskilt för;-)

    SvaraRadera
  5. Vackert vinterlandskap att åka skidor i. För egen del är det väl över 40 år sedan jag stod på ett par skidor.

    SvaraRadera